علی افشارقاسملو

این ارتباط با برند و ویژگیهای آن متاثر از ادراکات مشتری است و به طور کامل ذهنی است و همین ارتباط ضامن بقای رابطه ی بلند مدت کسب و کار و مشتری است.در حقیقت ، ادراک مشتریان از برند ، خواه درست باشد، خواه نادرست ، مبنای تصمیم گیری آنها برای خرید برند است . اگر برندی به طور دائم به عنوان ارائه دهنده یاستاندارهای بالایی از ادراک شود ، با ارزش و قوی محسوب می شود .

بنابراین ، درک این موضوع که چرا نویسندگان، برند را چیزی بیشتر و یا کمتر از مجموعه رابطه های ذهنی افراد نمی دانند ، در اینجا مشخص می شود .برندهای قوی در دنیای دارای جایگاهی منحصر به خود در ذهن مصرف کنندگان هستند . و این جایگاهها تقریبا برای تمام افراد در گوشه و کنار دنیا به یک نحو تعبیر و تفسیر می شود .

برای مثال وقتی شما به برند FEDEX فکر میکنید ، "حمل تضمینی " به ذهن شما می رسد .اگر یک محصول برای کارکرد ی خاص تولید می شود و در دنیای خارجی وجود دارد ، برند در واقع معنا و مفهومی ورای این کارکرد است و در ذهن افراد قرار دارد.

به عقیده ی گرند ولوی ، نام تجاری ، نمادی پیچیده است که دامنه ی متنوعی از ایده ها و ویژگیها را در بر میگیرد.

نام تجاری نه تنها با استفاده از آهنگ خود و معنی و مفهوم لغوی بلکه ، مهمتر از آن با استفاده از هر عاملی که در طول زمان به نحوی با آن در آمیبخته ، و در جامعه به صورت هویتی اجتماعی و شناخته شده نمود یافته ، با مشتری سخن می گوید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی