یک مشاور برند ، مشاور بازاریابی و فروش و یا مشاور مدیریت باید بتواند آزادانه در تمام قسمتهای سازمان خودی و غیر خودی و درتمام نقاط بازار گردش کرده و ایده ها و افکار مناسبی را به کارفرمای خود ارائه کند. و برای خلاق بودن نباید خود را به زمان و مکان خاص محدود نماید زیرا برای ایجاد خلاقیت ، به فکر و ذهن آزاد نیاز است .
یک مشاور باید به طور نا محسوس و مانند یک فرد عادی ، بدون آنکه معرفی گردد داخل سازمان شده و در کنار کارکنان قرار گرفته و یا حتی به مانند یک مشتری وارد سازمان شده و دقیقان از نزدیک مسائل را مشاهده و حل کرده و نظرات کارشناسی خود را ارائه نماید .
یکی از اشتباهات رایج مشاوران این است که خود را محدود به دفتر مدیریت کرده و تنها جلسات را با ایشان برگزار میکنند و این در حالی است که باید به تمام نقاط سازمان نفوذ کرده و از زوایای مختلف آن را ارزیابی نمایند.