متاسفانه در ایران برخی تولیدکنندگان ایرانی با نگاه کوتاه مدت تنها به فکر منافع و سود خود می باشند و توجهی به این ندارند که این منفعت باید برای هر دو طرف برد برد باشد ، این موضوع باعث می شود ارتباط بین مشتری و برند به سادگی مخدوش گردد.
یکی از دلایل وجود مشتری بدبین (نسبت به محصولات تولید داخلی) همین موضوع است و در نظر سنجی ها مشخص میشود آنها با پیش فرض بدبینانه محصولات و کالاهای ایرانی را قضاوت میکنند و این موضوع باعث میشود که نظر منفی آنها در مورد یک کالای داخلی بی کیفیت به کل محصولات تولیدات داخلی تعمیم داده شود .
در صورتی که برندهای جهانی نه تنها به دو اصل مهم بازاریابی یعنی ارتقاء کیفیت و خدمات پس از فروش خود اهمیت می دهند و هر روز به فکر بهتر شدن و ایجاد و ساخت نیازهای جدید می شوند ، بلکه برای در گیری عاطفی مشتریان با برند خود به اقدامات حاشیه ای دیگر نیز روی می آورند .
یکی از این اقدامات ، مسئولیتهای اجتماعی است (CSR) که مخفف Corporate Social Responsibility است که در آینده در مورد آن توضیح میدهم .
معمولا این حرکتها ایجاد صمیمیت و اعتماد و وفاداری بیشتر در بین مشتریان میگردد . چه بسا باعث تاثیر بر Silent Customer نیز میگذارد و بر تصمیم گیری آنها نیز در آینده موثر است .
این در حالی است که بسیاری از تولید کنندگان داخلی تبلیغات را هزینه سربار می دانند و یا حتی برای بسته بندی خود نیز حداقل هزینه ها را قایل می شنود چه برسد به اینکه سعی در بالابردن کیفیت به عنوان یک وظیفه و ایجاد مشتریان وفادار را مدنظر داشته باشند.