علی افشارقاسملو

متاسفانه در ایران برخی تولیدکنندگان ایرانی با نگاه کوتاه مدت تنها به فکر منافع و سود خود می باشند و توجهی به این ندارند که این منفعت باید برای هر دو طرف برد برد باشد ، این موضوع باعث می شود ارتباط بین مشتری و برند به سادگی مخدوش گردد.

یکی از دلایل وجود مشتری بدبین (نسبت به محصولات تولید داخلی) همین موضوع است و در نظر سنجی ها مشخص میشود آنها با پیش فرض بدبینانه محصولات و کالاهای ایرانی را قضاوت میکنند و این موضوع باعث میشود که نظر منفی آنها در مورد یک کالای داخلی بی کیفیت به کل محصولات تولیدات داخلی  تعمیم داده شود .

در صورتی که برندهای جهانی نه تنها به دو اصل مهم بازاریابی یعنی ارتقاء کیفیت و خدمات پس از فروش خود اهمیت می دهند و هر روز به فکر بهتر شدن و ایجاد و ساخت نیازهای جدید می شوند ، بلکه برای در گیری عاطفی مشتریان با برند خود به اقدامات حاشیه ای دیگر نیز روی می آورند .

یکی از این اقدامات ، مسئولیتهای اجتماعی است (CSR) که مخفف Corporate Social Responsibility است که در آینده در مورد آن توضیح میدهم .

معمولا این حرکتها ایجاد صمیمیت و اعتماد و وفاداری بیشتر در بین مشتریان میگردد . چه بسا باعث تاثیر بر Silent Customer نیز میگذارد و بر تصمیم گیری آنها نیز در آینده موثر است .

این در حالی است که بسیاری از تولید کنندگان داخلی تبلیغات را هزینه سربار می دانند و یا حتی برای بسته بندی خود نیز حداقل هزینه ها را قایل می شنود چه برسد به اینکه سعی در بالابردن کیفیت به عنوان یک وظیفه و ایجاد مشتریان وفادار را مدنظر داشته باشند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی